onsdag 6. januar 2010

Under en ny måne av Stephanie Meyer



Sjangeren på boka er roman/spenningsserie.

Boken handler om hovedperonene Edward og Bella (Isabella). Hun møter han når hun flytter til Forks for å bo sammen med faren sin. Denne boken er fortsettelsen på den første boken ' Evighetens kyss '.
Bella og Edward er et litt uvanlig par siden hun er menneske og han vampyr.En dag forlater han henne. I etterkant sliter hun med dyp sorg etter at han forlot henne. Det går mange måneder, men hun tror fortsatt at han skal komme tilbake. Hun begynne å være sammen med barndomsvennen Jacob.
Det begynne å skje merkelige ting i Forks. Flere mennesker blir funnet drept. Det blir også observert bjørner i skogen. Faren til Bella gir henne ikke lov til å gå i skogen alene, men hun gjør det.
Vil Edward komme tilbake eller må hun bare glemme han ??

Jeg tror kanskje ikke at hun som har skrevet boka vil fortelle oss noe spesielt, men boken handler om om vanlige mennesker og vampyrer, så jeg tror kanskje at hun vil fortelle at selv om folk er anderledes, så kan de ære sammen uansett. Boken er virkelig å annbefale

Jeg liker denne serien veldig godt. Jeg har lest to av bøkene og jeg har to igjen som jeg skla lese. Det er totalt fire bøker i serien om Bella og Edward. Den første boken er det blitt laget film av, men selv om jeg har sett den et par ganger, så syns jeg at boka er mye bedre. De holder på å lage film om denne boken også. Jeg syns boka passer til ungdom mellom 12 og 18. Bøkene er tykke og har små bokstaver, så det er ikke en bok så er så veldig lettlest. Jeg tror at ungdommer mellom 12 og 18 skjønner bedre hva som menes med forskjellige ting enn det barn som er under 12 år ville ha skjønt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar