onsdag 6. januar 2010

Ondskapens teater av Elizabeth Chandler

Boken «ondskapens teater» er en spennende krim bok. Den handler om tennåringen Jenny, som mistet søsteren Liza da hun var på teaterskole. Jenny hadde alltid hatet teater, mens Liza elsket det, det gjorde hele familien bortsett fra Jenny. Liza ble myrdet mens hun var på teaterskolen. Politiet sa at det ikke var noe mer med det, men Jenny trodde at det var noe annet, så derfor meldte hun seg på den samme skolen, ett år etter Liza's død, i falskt navn. Etter hvert begynner merkelige ting å skje, og Jenny opplever Liza's siste dager, så begynner hun å tro at hun har gjort den samme tabben som Liza.

Boken er verdt å lese. Den er veldig spennende og jeg klarte ikke å legge den ifra meg. Det tar ikke lang tid før det blir spennende. Forfatteren er veldig flink til å holde på spenningen.
Da se skulle utdele rommene på teaterskolen, var det en annen jente som fikk Liza's gamle rom, men hun ville bytte fordi det var noen som hadde sagt at det hadde spøkt der siden Liza døde, da sa Jenny at hun kunne ta rommet. Det er mye kjærlighet i boken men samtidig veldig mye spenning, som gir deg frysninger på ryggen. Det er en veldig bra mix, som gjør boken bra på mange måter, så jeg anbefaler denne boken på det sterkeste!
Elizabeth Chandler, som er forfatteren, har skrevet mange bra bøker som jeg har lest litt om, men jeg tror denne boken er en av de beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar