tirsdag 5. januar 2010

Under en ny måne av Stephanie Meyer


SJANGER: Roman

RAPPORT: Bokens hovedperson er Bella Swan som bor sammen med faren sin i en liten by kalt Forks. Hun er kjæreste med Edward Cullen, som betyr alt for henne. Men Bella er alltid i livsfare fordi Edward er en vampyr og må alltid kontrollere blodtørsten sin. Edward er farlig og har allerede måttet redde livet til Bella en gang. Edward bestemmer seg for å dra fra henne, for hennes eget beste. Bella blir knust, men kommer seg når hun blir bedre kjent med barndomsvennen Jacob Black. Folk blir plutselig borte, samtidlig som Jacob slutter å ringe. Bella forstår fort at det er andre blodtørstige vampyrer som jakter i skogene. Og samtidlig oppdager hun at hennes bestevenn Jacob, har en farlig hemmelighet. I denne andre boken av twilight-sagaen braker blodtørstige vampyrer og varulver sammen. Bella legger også ut på en farlig tur til Italia for å redde Edwards liv.
- Jeg anbefaler boken for alle, men den passer best for ungdommer, fordi det er en ungdomsroman. Den passer for begge kjønn, men kanskje best til jenter, fordi den handler mye om kjærlighet.
- Jeg liker virkelig denne boken. Jeg vil anbefale at alle leser bok nummer 1 først, men den er enkel å forstå uansett. Boken har mange hemmeligheter som man bare venter på å finne ut, f. eks om Bella vil bli forandret til en vampyr tilslutt. Boken handler for det meste om kjærlighet, men fare er også mye inne i bildet. Det er en bra kombinasjon, og fører til at boken er utrolig spennende. Det er så klart et stort pluss. Jeg slukte hver side, og man greier nesten ikke å legge boken fra seg. Jeg pleier ikke å lese bøker til vanlig, men denne boken likte jeg utrolig bra. Jeg anbefaler derfor boken på det sterkeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar