fredag 13. november 2009

Himmelstøv


Forfatter: Mariangela Johansen Cacace
Utgitt: 2007
Språk: Bokmål
Sider: 174
Genre: Roman

Boken handler om ungdomsjenta Lucia. I tillegg til problemer hjemme, blir besteveninnen sammen med en som Lucia har hatt en stor forelskelse i lenge. I et forsøk på å ta fatt i livet sitt og få kontroll, mister hun seg selv og går seg bort. Hun utvikler etter hvert spiseforstyrrelser, og hun drømmer om å bli like lett som himmelstøv. Hun begynner å trene mer og mer og spise mindre og mindre. Det er ikke bare en bok om forelskelse og problemer med venner og famile, men også om å miste seg selv og om å finne den vanskelige veien tilbake. Jeg synes at boken var veldig interssant og ganske lett å lese. Jeg synes at måten forfatteren skriver på gjør at jeg lever meg inn. Jeg tror at denne boken er mer siktet til ungdomsjenter men er sikkert en god bok for alle andre utenfor den målgruppen.

Anonym

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar