fredag 13. november 2009

Formørkenlsen av Stephanie Meyer



Formørkelsen som er tredjeboka i spenningslittratur-serien om Bella som flytter fra store Phoenix til den regnfulle byen Forks og forelsker seg i vampyren Edward. Edward og Bella har vært igjennom mye sammen, de har sloss med andre vampyrer, overlevd selvmordsforsøk og ''leder''-vampyrene som truet Bella med døden. De to første bøkene heter Evighetens kyss(Twilight) og Under en ny måne(New Moon).

Bella må i tredjeboka velge mellom hennes bestevenn (varulven)Jacob og kjæresten Edward Cullen, det blir et vanskelig valg og det at varulvfamilien og vampyrfamilien ikke kommer særlig godt over enns gjør det ikke bedre.

Senere merker Bella at hun bare er omgitt av fare, det har vært noen på rommet hennes, ikke hvem som helst. En vampyr Bella og Edward ikke kjenner. Etter vært innser vampyrene og varulvene at de må slå seg i hop å ta de tjue nyfødte vampyrene som skal ta hevn på at Edward(i Evighetens Kyss) drepte kjæresten til Victoria(vampyr) og drepe Bella.

Mine meninger:
Boken er utrolig spennende og søt. Jeg synes Meyer greier å ''fange leseren'', det er slik at jeg ikke kan legge fra meg boken. Jeg tror boken passer for ungdommer fra 12 år og oppover, da begynner man å skjønne litt mere av hva som skjer og slikt. Jeg anbefaler virkelig denne boken!

Anonym

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar